ВІ "Активна Громада" у партнерстві з Коаліцією "Реанімаційний Пакет Реформ" продовжує серію КАГів щодо рекомендацій Європейської Комісії.
Про те, що зробила влада для виконання рекомендації Європейської Комісії, які кроки ще необхідно зробити та що вдосконалити - ви отримаєте можливість обговорити в ході Клубу “Активної Громади”: “Ухвалення закону про ЗМІ”.
Дата: 22 березня 2023 року
Час: 16:00 -17:00
Експерт:
Ігор Розкладай, експерт Коаліції РПР, заступник директора Центру демократії та верховенства права;
Зареєструватися можна за посиланням.
Розклад наступних КАГів ви можете переглянути тут.
Аналіз виконання рекомендації, підготовлений експертами громадянського суспільства за координації Коаліції РПР, знаходиться за посиланням.
Рекомендація: Подолання впливу суб’єктів з корисливими інтересами шляхом ухвалення закону про ЗМІ, який узгоджує законодавство України з Директивою ЄС про аудіовізуальні медіапослуги та надає повноваження незалежному медіарегулятору.
Передісторія:
Свобода слова та вираження — один з наріжних каменів демократії. Без свободи слова неможливі вільне обговорення важливих соціальних, економічних, політичних проблем, внутрішня рефлексія та діалог, а також підтримка культурних питань, питань захисту вразливих груп, дітей і нацменшин. Основні гравці в цій сфері — медіа, які мають забезпечувати споживачів актуальною та перевіреною інформацією про суспільно важливі явища, проводити аналіз, забезпечувати дискусії, а також виконувати просвітницьку й розважальну функцію.
Ще з 2005 року Україна відповідно до зобов’язань перед Радою Європи мала перетворити державні телерадіокомпанії в канали суспільного мовлення; гарантувати прозорість власності на засоби масової інформації; створити рівні умови діяльності для всіх засобів масової інформації, переглянувши закон 1997 року про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів; забезпечити відповідність нової редакції закону про телебачення та радіомовлення стандартам Ради Європи та рекомендаціям її експертів.
Після Революції Гідності Україна, зрештою, створила суспільне мовлення, що відіграє важливу роль під час агресивної війни з боку росії. Водночас залишається відкритим питання відверто застарілого законодавства, що регулює традиційні медіа, а нові форми медіа, які існують у мережі Інтернет (хоча не такі вони вже й нові), залишаються поза увагою медійного законодавства.
17 червня 2022 року Європейська комісія у своєму Висновку рекомендувала надати Україні статус країни-кандидата у члени Європейського Союзу (ЄС). Висновок Європейської комісії базується на Копенгагенських критеріях (1993 року) і виконанні вимог Угоди про асоціацію України з ЄС.
Європейська рада 23–24 червня 2022 року підтримала висновки про ширшу Європу, якими, зокрема, надала Україні та Молдові статус країни-кандидата. У Висновку Європейської комісії зазначено, що протягом 2022 року Україна має виконати сім рекомендацій, що стосуються правосуддя, посилення боротьби з корупцією, захисту прав нацменшин, боротьби із впливом олігархів та ухваленням медійного законодавства. Лише виконання цих вимог дасть можливість Раді визначити подальші кроки інтеграції України.
У контексті медійної сфери Європейська комісія відзначила, що українські громадяни користуються перевагами свободи вираження поглядів, а свобода медіа суттєво зміцніла останніми роками, особливо завдяки онлайн-медіа. З іншого боку, медіа, контрольовані олігархами, мають непропорційний вплив, особливо в телевізійній сфері. У контексті повномасштабної війни Україна показала добрий баланс між захистом свободи медіа та заходами проти російських гібридних і масивних дезінформаційних атак. Європейська комісія також відзначила прогрес у розвитку сфери інформаційного суспільства і медіа, зокрема ухвалення законів про електронні комунікації та телекомунікаційного регулятора і їх впровадження з 2022 року. Проте потрібно завершити реформування медійного законодавства, особливо в контексті незалежності медійного регулятора, прозорості медіавласності та рівних умов на ринку.
Зауважимо, що зобов’язання щодо реформування аудіовізуальної сфери містяться в Угоді про асоціацію в Розділі V «Економічне та галузеве співробітництво», Глава 15 «Політика з питань аудіовізуальної галузі» (статті 396–398). Відповідно до цієї глави сторони передбачають заохочення розвитку та співпраці.
З додатковими питаннями звертайтесь за телефоном:
+380961724018,
Інна Душка, організаторка заходів Інституту “Республіка”
Довідка. Проєкт “Активна Громада: право вибору” підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI) за фінансування наданим Агентством США з Міжнародного Розвитку.
Довідка. Захід організовано ВІ “Активна Громада” у партнерстві з Коаліцією Реанімаційний Пакет Реформ за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) у межах проєкту “Відповідальна та підзвітна політика в Україні” (U-RAP), що реалізується Національним Демократичним Інститутом. Думки, висловлені під час заходу, належать авторам і не обов’язково відображають погляди USAID.
Примітка. Місія «Активної Громади»: досягнути добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності Інституту «Республіка». Ми працюємо задля підвищення свідомої активності громадян.
Только зарегистрированные пользователи могут оставить комментарий