Вітаємо на порталі Активної Громади! Увага, портал працює у тестовому режимі. Повідомляйте нам про помилку на сайті. Детальніше
19 Червня 2025


19 Червня
20:11
91

Чому партнерства — це ключ до реалізації подій в умовах нестачі фінансування? Розповідає Інна Душка, виконавча директорка Інституту "Республіка"


Партнерство - це надійна опора в непрості моменти, яка підсилена тривалою співпрацею, довірою і спільними цінностями. Це великий дар мати надійних, ціннісних партнерів, з якими можна йти пліч-о-пліч і бути певним, що саме на цих людей можна покластися і спільно створити щось якісне, корисне й важливе.

Бувають моменти, що є цікава ідея, та не вистачає фінансування, щоб гідно її реалізувати, але є партнери, які можуть бути зацікавлені в об’єднанні зусиль й спільній реалізації.

Пам’ятаю як з початком повномасштабної війни оперативно була створена команда психологів, психотерапевтів “Активна Громада”, які надавали безкоштовну психологічну підтримку всім, хто її потребував: українцям, які залишилися в Україні, українцям, які змушені були виїхати за кордон. Команда продовжує працювати й по цей час. Терапевтичні групові онлайн зустрічі, які тривали трохи більше року, до яких долучалися наші люди з усього світу, щоб мати цей зв’язок зі своїми і відчувати себе більш менш безпечно. Якби не партнери, то ми не змогли б фізично допомогти такій кількості людей, які до нас зверталися, а це були тисячі.


Які типи партнерств (інформаційні, ресурсні, продуктові, логістичні тощо) ви вважаєте найбільш ефективними при організації масштабних подій?


Якщо брати до уваги організацію масштабних подій, то тут не просто виокремити якийсь один з типів партнерств, все має бути в комплексі і тому, дуже важливо розширювати свої партнерські зв’язки на всіх рівнях. Світ він відкритий до співпраці й підтримки, коли ти знаєш що ти робиш і навіщо. З’являються спільні по духу партнери, які спостерігають за твоєю діяльністю і організацією в якій ти працюєш. Інколи достатньо розмістити запит десь в соціальній мережі і отримати масу пропозицій, і бажань співпрацювати. Про що це говорить, та мабуть про рівень довіри і репутацію організації.

Я пам’ятаю в перший рік повномасштабної війни ми організовували благодійну документальну виставу на громадських засадах по збору грошей на рації для наших хлопців і дівчат на передовій. Умовою було безпечне місце з укриттям, зі світлом (пам’ятаєте тотальні відключення світла?) і десь в центрі, щоб зручно було добратися. Коли це в мирний час, це одне випробування, а коли, це в час війни і в перший рік, то це ніби за межами реальності, проте, світ не без добрих людей, які мають спільні цінності і бачення. Ми розмістили інформацію про пошук місця проведення на фейсбук сторінці і за лічені години отримали відгук через спільну знайому, і так познайомилися із засновницею Школи англійської мови для дітей Green Country Наталією Лотоцькою, яка почула про ціль проведення вистави і взагалі, майже не знаючи нас, на довірі безкоштовно надала приміщення для втілення важливої ідеї. Ми спільними зусиллями зібрали необхідну суму грошей, щоб допомогти нашим захисникам зв’язком на передовій. За підтримки партнерів, маючи спільне бачення і цінності, спільну мету, об’єднуючись, можемо реалізовувати спільно важливі проєкти на благо нашої країни.


Як ви формулюєте цінність проєкту для потенційних партнерів?


Тут важливо, щоб ваші потенційні партнери були з вами на одній хвилі, щоб їхні цінності співпадали з цінностями організації, яку ви представляєте. Якщо ви займаєтеся стратегією розвитку громади чи психологічним здоров’ям нації, то відповідно думаєте над тим, а хто ще може працювати в цих напрямках і кому це може бути також корисним і важливим, і рухаєтесь вперед.


Можете навести приклад, коли завдяки партнерству вдалося закрити критично важливу статтю бюджету?


Величезним ресурсом є люди і взаємодія з ними. На початку цього року всі проєкти, які були фінансовані USAID, на жаль, призупинилися, в тому числі і деякі наші програми, які ми реалізовували за їхньої фінансової підтримки. Проте процеси по підготовці, організації проведення ПК щодо обговорення законопроекту «Про внесення змін до деяких законів України щодо унормування діяльності та державної реєстрації громадських організацій» були вже запущені в роботу. Керівник проєкту пояснив ситуацію партнерам стосовно того, що робота в організації та проведенні публічних консультацій не фінансуватиметься і жоден не відмовився від участі по проведенню події. Публічні консультації відбулися належним чином без фінансової підтримки.

Є багато прикладів взаємодії з партнерами, які готові допомагати і підтримувати в непрості часи, але тут важливо розуміти, що це можливо лише, коли є спільна ціль і взаємопідтримка один одного.

І, ми знаємо заради чого більшого це робимо.


Які три речі найчастіше «продають» захід партнеру, навіть якщо бюджету нема?


Цінність. Якщо є спільна цінність і розуміння навіщо. Наприклад, проведення благодійних заходів, аукціонів, виставок по збору грошей для ЗСУ. Минулого року ми менторили ініціативні групи в громадах стосовно того як фандрейзити, і хочу сказати, що події по збору грошей на потреби ЗСУ мали великий успіх, бо люди в громадах знають важливість і готові об’єднуватися заради безпеки і перемоги. Також, велику роль відіграла українська діаспора за кордоном, яка долучилася до зборів на ЗСУ. Це українці, які виїхали задовго до початку війни в Україні, так і українці, які змушені були виїхати в 2022 році. В цінностях і єдності наша сила, де б ми не були.

Спільна ціль. Коли потенційний партнер теж цим питанням займається і ви можете об’єднати свої зусилля задля створення чогось важливого. Ментальне здоров’я населення. В партнерстві проводимо терапевтичні групи для волонтерів, внутрішньо-переміщених осіб, мешканців міст, бо ми знаємо важливість цього процесу. Ми хочемо, щоб після перемоги якомога більше людей мали здорову психіку і були готові зустрічати наших героїв гідно і з розумінням.

Впізнаваність через наші канали комунікації, де ми розміщуємо інформацію про наших партнерів і тим самим популяризуємо їх. Та ж сама “Кава з психологом”, що відбувається щочетверга на сторінці “Активна Громада”, де ми з коучами, психологами розбираємо непрості запити від нашої аудиторії тим самим, знайомлячи нашу аудиторію з фахівцями.


Що б ви порадили організаторам, які вперше намагаються зробити щось масштабне без бюджету?


Головне знати навіщо ви це робите? Щоб що? Яку користь ваш захід принесе вам і людям?

Подумати над тим, який ви маєте свій ресурс, свої сильні сторони: люди, зв’язки, контакти, матеріальні ресурси…

До кого можете звернутися за допомогою: теплі контакти, офіційні листи, звернення

Що ви можете запропонувати потенційному партнеру: свою експертність, його пізнаваність серед ширшої аудиторії, PR

Пошук однодумців, зацікавлених людей, яких теж турбує питання, яке ви піднімаєте?

Подумати над ризиками, як їх можна мінімізувати або взагалі обійти

Стукайте, якщо горите ідеєю, і вам обов’язково відчинять.


Яких найбільших помилок у роботі з партнерами варто уникати?


Не просто відповідати на це питання, тому, відповім в позитивному ключі, на що варто звертати увагу в довгостроковому партнерстві й дружбі:

Обіцяйте лиш те, що реально зможете виконати. І дотримуйтесь домовленостей. Це ваша репутація і репутація організації, від неї залежить подальша співпраця.

Підтримуйте регулярну і професійну комунікацію (оновлення, дедлайни, листи подяки…).

Завжди дякуйте партнерам (пости, згадки), звіт про результати, фото. Це формує базу для подальшої співпраці. Людям важливо бачити до чого більшого вони були долучені.

Ставтеся з однаковою повагою до всіх партнерів, незалежно від масштабу внеску. Будь-яка підтримка важлива.

Завжди формулюйте чітку, взаємовигідну пропозицію.

Спробуйте не дуже багато вимагати на старті від одного партнера, подумайте над своїми ресурсами й можливостями інших партнерів.

Партнерство - це про побудову відносин, які можуть тривати роками. Важливі повага, людяність, чіткість, прозорість і вдячність.


Чим сильна подія без великого бюджету може виграти навіть у великої комерційної?


Мабуть ідеєю, вірою і розумінням того, що за цим стоїть, який буде результат, ефект. Знову ми повертаємось до цінностей, партнерства і спільного бачення, бо реалізувати сильну подію без великого бюджету і без надійних партнерів дуже не просто, мабуть не реально.

Коментарі

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар