Вітаємо на порталі Активної Громади! Увага, портал працює у тестовому режимі. Повідомляйте нам про помилку на сайті. Детальніше

Взуття є одним з товарів, на якість якого скаржаться покупці. Часом буває дуже складно повернути гроші або обміняти неякісне взуття, оскільки його недоліки найчастіше виявляються в процесі носіння. Продавці використовують цей факт, щоб звинуватити споживачів в неправильній експлуатації проданого товару.

Непоодинокими є і випадки, коли продавці незаконно відмовляють споживачам в їх законних правах. Що робити у разі, якщо придбали неякісне взуття і буквально на наступний день воно розвалилося? Кому скаржитися і чи можна повернути свої гроші?

Встановлені норми законодавства про захист прав споживачів дають покупцям певні можливості повернути товар неналежної якості чи взуття, яке не підійшло за розміром, кольором, дизайном чи з будь-яких інших причин. Але щоб відстояти гарантовані права та мати можливість звернутися по допомогу до державної установи, слід дотримуватися кількох простих правил:

1. Завжди зберігайте чек (квитанцію, товарний чек) на покупку. Якщо придбали взуття на базарі, вимагайте від продавця товарний чек. Це єдиний доказ того, що саме у нього ви купували взуття.

2. Під час придбання взуття вимагайте від продавця видачі гарантійного талону. Згідно з чинним законодавством, мав обов’язково мають його надати. Не всі споживачі знають про це, чим часто користуються безсоромні ділки.

3. Якщо ви придбали взуття належної якості, проте воно вам не підійшло, обміняти його можливо, але за певних умов: якщо товар не використовували; якщо зберегли його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий разом з товаром.

4. Якщо придбали взуття поганої якості або в процесі експлуатації встановлені дефекти, ви маєте право вимагати від продавця: пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

5. Якщо під час гарантійного строку виник істотний недолік, поява якого є провиною виробника чи продавця, його неможливо усунути і неможливо носити взуття, то ви маєте право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника повернення сплачених грошей чи заміну товару на такий же товар або аналогічний.

6. Вимоги про безоплатне усунення недоліків взуття повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

7. Кожен товар має гарантійний строк експлуатації, впродовж якого виробник або продавець бере на себе зобов’язання безкоштовно відремонтувати або замінити товар, якщо виявиться, що то виробничий брак. Тривалість гарантійного строку для взуття в середньому становить 30-60 днів. Гарантійний строк експлуатації взуття рахується від дня покупки товару.

8. Для взуття, яке було куплене не в сезон, початком перебігу гарантійного строку є не момент придбання, а початок відповідного сезону, а саме: зимовий сезон – з 15 листопада по 15 березня; весняно-осінній – з 15 березня по 15 травня; літній – з 15 травня по 15 вересня. Таким чином претензія щодо якості зимового взуття, яке купили влітку, продавець зобов`язаний прийняти протягом гарантійного терміну з початку зимового сезону.

9. Щоб захистити свої права, складайте позовну заяву у двох екземплярах. Обов’язково поставте дату та отримайте підпис особи, яка заяву прийняла. Один віддасте продавцю, інший лишаєте собі. Ця заява, а також розрахункові документи є доказами при зверненні до регіональних управлінь Держпродспоживслужби.

Щоб не опинитися біля розбитого корита, дотримуйтесь вище зазначених правил, а у разі необхідності звертайтеся по допомогу до фахівців Головного управління Держпродспоживслужби.

На завершення хотіли б почути від вас: чи були у вас подібні випадки, коли вам відмовляли повернути товар неналежної якості чи взуття, яке не підійшло за розміром, кольором, дизайном чи з будь-яких інших причин, а також чи будете дотримуватись правил?

Коментарі

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар