Вітаємо на порталі Активної Громади! Увага, портал працює у тестовому режимі. Повідомляйте нам про помилку на сайті. Детальніше

Для того, щоб громадську ініціативу ефективно ефективно втілювати в життя, необхіден певний фінансовий ресурс, інакше існує великий ризик, що з часом ентузіазм її учасників та готовність жертвувати власними коштами можуть згаснути.

Для залучення коштів можна використовувати наступні інструменти фандрейзингу:

1. Підготовка грантових заявок.

Для цього в першу чергу необхідно, щоб ініціатива була інституціалізована в громадську організацію або шукати громадську організацію, від якої можна було б готувати грантову заявку. Треба також взяти до уваги, що більшість донорів звертають увагу на те, щоб громадська організація була принаймні як рік зареєстрована. Важливу роль при цьому грає попередня грантова історія громадської організації, що показує спроможність громадської організації реалізувати проєкт. Грантова заявка стандартно складається з власне самого проєкту та бюджету проєкту. Також окремими додатками можуть бути робочий план проєкту, листи про партнерство тощо. Щодо підготовки грантової заявки вартує для новачків пройти попередньо курс проєктного менеджменту (є безкоштовні курси на "Прометеус" або є платні курси з проєктного менеджменту). В проєктну команду можна включити керівника проєкту, менеджера з комунікації та бухгалтера. При потребі можна ввести асистента керівника проєкту чи іншу посаду. Є гранти які передбачають закладення коштів на оплату праці, а є, які фінансують лише діяльність під час проєкту. В першому випадку членів команди можна залучити за договорами ЦПХ або як ФОПів. При реалізації проєкту важливо дотримуватись робочого плану та бюджету проєкту. Часто донори дозволяють змінювати бюджет проєкту в межах 10%. Однак про будь які зміни слід офіційно повідомляти донора. Під час реалізації проєкту важливо постійно вести його моніторинг щодо досягнення запланованих показників. Після реалізації проєкту слід вчасно підготувати звіт.

2. Краудфандинг

Краудфандинг - це збір коштів для громадської ініціативи через певну кількість невеликих внесків. В Україні існує кілька платформ для краудфандингу. Найвідоміша з них - "Спільнокошт". Для краудфандингу слід в першу чергу зібрати близьке коло однодумців, для яких важливе вирішення проблеми громадської ініціативи, а також сформувати команду для кампанії з краудфандингу. При плануванні кампанії слід розраховувати, що близьке коло однодумців зможе внести 25-30% від необхідної суми. Наступне коло - це коло експертів, які цікавляться даним питанням, на них припадає основна частина запитуваної суми. Решта частини суми припадає на людей, які частково можуть бути дотичними до питання ініціативи. При краудфандингу слід скласти план кампанії. Як правило, заходи можуть бути прописані на два тижні вперед. Під заходами маються на увазі усі статті, пости в соціальних медіа, інтерв'ю, відеоролики, онлайн та живі події. Також при краудфандингу не слід забувати про подарунки для тих, хто донатить кошти, залежно від суми внеску. Це може бути від подяки в соцмережах, до подарунків у вигляді, книг, футболок, ігор, запрошення на заходи ініціативи тощо.

3. Спонсорська підтримка ініціативи

В даному випадку ініціатива вже повинна бути досить помітною, щоб зацікавити потенційних спонсорів та меценатів. При роботі зі спонсорами слід підготувати пропозицію у вигляді документу, де має бути детально розписано, на які потреби будуть спрямовані кошти, а також вигоду спонсора від підтримки ініціативи. Найкраще звертатись, до тих спонсорів, які більш-менш дотичні до питання ініціативи, однак буває, що є підприємці, які працюють в зовсім інших напрямках і готові долучитись до підтримки ініціативи. Після завершення заходів, на які спонсори виділили кошти, слід обов'язково їм подякувати. Це можуть бути пости в соціальних мережах, а можуть бути роздруковані спеціальні подяки.

Коментарі

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар