Вітаємо на порталі Активної Громади! Увага, портал працює у тестовому режимі. Повідомляйте нам про помилку на сайті. Детальніше
В процесі
Прогрес: /0 кроків

В Україні розпочався опалювальний сезон. Поки на вулиці комфортна температура, ледве теплі батареї у квартирі нікого не турбують, але з настанням холодів це перетворюється на справжню проблему. Якщо з включенням опалення у вашій квартирі стало не набагато тепліше, настав час діяти, але перед тим, як щось робити, для початку варто розібратись чому в квартирі холодно. Насправді причин може бути багато і надання неякісних послуг з теплопостачання лише одна з них.

Відповідно до статей 18 та 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» постачальники зобов’язані забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення систем управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів. У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання Акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Тож, розповімо про алгоритм дій споживача у випадку надання йому неякісних послуг з теплопостачання: 

Крок 1️⃣ Звертаємось з письмовою заявою до теплопостачальної організації з проханням направити до вас комісію для проведення замірів температури (таку заяву краще відправити рекомендованим листом, або попросити на копії заяви поставити номер вхідної кореспонденції).

❗️ВАЖЛИВО! Постачальник послуги ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ПРИБУТИ НА ВИКЛИК СПОЖИВАЧА у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

Крок 2️⃣ Вимірювання комісією температури повітря та складання Акта-претензії. Звертаємо вашу увагу на те, що такий Акт складається у двох примірниках і підписується членами комісії, і власником квартири як споживачем послуги.

Крок 3️⃣ Звертаємось до організації зі зверненням про здійснення перерахунку розміру плати за надання послуг з централізованого опалення на підставі Акта-претензії.

Порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 №151. Цей Порядок визначає, що виконавець зобов’язаний здійснити перерахунок плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з урахуванням вимог встановлених цим же Порядком. Зокрема, сума до сплати за централізоване опалення буде знижена на 5 відсотків за кожний градус відхилення від 18° C до 12° C у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від 20° C до 14° C).

При температурі в житлових приміщеннях нижче ніж 12° C плата за централізоване опалення не нараховується (у наріжних кімнатах – нижче ніж 14° C).

Крок 4️⃣ Якщо перерахунок розміру плати за надання послуг з централізованого опалення так і не було проведено, вихід один – звертатися в суд, і вже в суді вимагати від постачальника послуги провести такий перерахунок.

Нагадаємо: споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав у всіх судових інстанціях.

Статтею 257 Цивільного кодексу України встановлено, що загальна позовна давність становить три роки – строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Що стосується правил підсудності справ які виникають зі спорів щодо захисту прав споживачів комунальних послуг, то слід мати на увазі, що пунктом 5 статті 28 Цивільного процесуального кодексу України регламентовано: позови про захист прав споживачів можуть пред’являтися також за зареєстрованим місцем проживання чи перебування споживача або за місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.

Коментарі

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар