В Україні розпочався опалювальний сезон. Поки на вулиці комфортна температура, ледве теплі батареї у квартирі нікого не турбують, але з настанням холодів це перетворюється на справжню проблему. Якщо з включенням опалення у вашій квартирі стало не набагато тепліше, настав час діяти, але перед тим, як щось робити, для початку варто розібратись чому в квартирі холодно. Насправді причин може бути багато і надання неякісних послуг з теплопостачання лише одна з них.
Відповідно до статей 18 та 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» постачальники зобов’язані забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення систем управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів. У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання Акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.
Тож, розповімо про алгоритм дій споживача у випадку надання йому неякісних послуг з теплопостачання:
Крок 1️⃣ Звертаємось з письмовою заявою до теплопостачальної організації з проханням направити до вас комісію для проведення замірів температури (таку заяву краще відправити рекомендованим листом, або попросити на копії заяви поставити номер вхідної кореспонденції).
❗️ВАЖЛИВО! Постачальник послуги ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ПРИБУТИ НА ВИКЛИК СПОЖИВАЧА у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.
Крок 2️⃣ Вимірювання комісією температури повітря та складання Акта-претензії. Звертаємо вашу увагу на те, що такий Акт складається у двох примірниках і підписується членами комісії, і власником квартири як споживачем послуги.
Крок 3️⃣ Звертаємось до організації зі зверненням про здійснення перерахунку розміру плати за надання послуг з централізованого опалення на підставі Акта-претензії.
Порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 №151. Цей Порядок визначає, що виконавець зобов’язаний здійснити перерахунок плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з урахуванням вимог встановлених цим же Порядком. Зокрема, сума до сплати за централізоване опалення буде знижена на 5 відсотків за кожний градус відхилення від 18° C до 12° C у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від 20° C до 14° C).
При температурі в житлових приміщеннях нижче ніж 12° C плата за централізоване опалення не нараховується (у наріжних кімнатах – нижче ніж 14° C).
Крок 4️⃣ Якщо перерахунок розміру плати за надання послуг з централізованого опалення так і не було проведено, вихід один – звертатися в суд, і вже в суді вимагати від постачальника послуги провести такий перерахунок.
Нагадаємо: споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав у всіх судових інстанціях.
Статтею 257 Цивільного кодексу України встановлено, що загальна позовна давність становить три роки – строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.
Що стосується правил підсудності справ які виникають зі спорів щодо захисту прав споживачів комунальних послуг, то слід мати на увазі, що пунктом 5 статті 28 Цивільного процесуального кодексу України регламентовано: позови про захист прав споживачів можуть пред’являтися також за зареєстрованим місцем проживання чи перебування споживача або за місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.
Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар





Увійти за допомоги Google