Вітаємо на порталі Активної Громади! Увага, портал працює у тестовому режимі. Повідомляйте нам про помилку на сайті. Детальніше

Виконком Олександрійської міської ради прийняв рішення, яким встановив рекомендовані строки повідомлення про проведення мирних зібрань для інститутів громадянського суспільства, місцевих осередків політичних партій та окремих громадян. «Відтепер охочі провести масові заходи повідомляють про свій намір не пізніше, ніж за 10 днів до їх початку», зазначено в новинах на офіційному сайті Олександрійської міської ради 16 лютого поточного року.

Виникає питання про правомірність такого рішення, а також чому за 10, а не наприклад 7, 5 чи 3 дні сповіщати міську раду до початку?

При цьому виконком зіслався, що підставою для цього є Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням МВС України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 39 Конституції України про завчасне сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій (справа щодо завчасного сповіщення про мирні зібрання) від 19 квітня 2001 року, Справа N 4-рп/2001.

У конституційному поданні зазначається, що відповідно до статті 39 Конституції України громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи

виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Разом з тим наголошується, що конкретного строку, протягом якого необхідно сповістити органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування про проведення зазначених акцій, чинним

законодавством України не встановлено. У конституційному поданні стверджується, що деякі організатори таких акцій термін "завчасно" трактують як такий, що передбачає лише "попереднє інформування" відповідних органів про проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій. Непоодинокими є випадки, коли подібна інформація направляється до органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування за добу до початку масових акцій, а інколи - за кілька годин.

Враховуючи вище викладене Конституційний Суд України в и р і ш и в, що положення частини першої статті 39 Конституції України щодо завчасного сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій в аспекті конституційного подання треба розуміти так, що організатори таких мирних зібрань мають сповістити зазначені органи про проведення цих заходів заздалегідь, тобто у прийнятні строки, що передують даті їх проведення. Ці строки не повинні обмежувати передбачене статтею 39 Конституції України

право громадян, а мають служити його гарантією і водночас надавати можливість відповідним органам виконавчої влади чи органам місцевого самоврядування вжити заходів щодо безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингів, походів і демонстрацій, забезпечення громадського порядку, прав і свобод інших людей.

Визначення конкретних строків завчасного сповіщення з урахуванням особливостей форм мирних зібрань, їх масовості, місця, часу проведення тощо є предметом законодавчого регулювання.

Отже Конституційний суд не визначив конкретного строку сповіщення органів влади!

Таким чином виходить, що виконком міськради взяв на себе функцію «законодавчого регулювання» строків щодо завчасного повідомлення про проведення мирних зібрань.

Шановні експерти, представники інститутів громадянського суспільства, як ви вважаєте: чи виконком, встановивши строк сповіщення ОМС не пізніше, ніж за 10 днів до початку мирних зібрань обмежив передбачене статтею 39 Конституції України

право громадян Олександрії (всієї Олександрійської територіальної громади) на мирні зібрання?

Можливо вам відомі подібні рішення інших органів місцевого самоврядування в Україні. Діліться, будь-ласка, інформацією та висловлюйте думку щодо даного рішення виконкому Олександрійської міської ради.

Коментарі

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар