«Творча майстерня» – ініціативна група, що утворилася завдяки об’єднанню зусиль трьох творчих особистостей, що проживають в гуртожитку Черновецького національного університету імені Юрія Федьковича у Чернівцях. До ініціативної групи долучились ще 1 мешканець з гуртожитку та активна творча дівчина з Києва. Поява ініціативи була зумовлена бажанням створити умови для якісного наповнення часу дозвілля дошкільників та шкільної молоді у гуртожитку та за його межами.
- Розкажіть будь ласка з чого все починалось?
- Ми планували проводити терапевтичні заходи для учнівської молоді (учнів 8-10- 12 років) ВПО у Чернівцях і Чернівецькій області, бо мала досвід проведення занять і тренінгів, лекцій тощо.
Ініціатором групи була я, Рудічєва Наталія Констянтинівна, за освітою учитель початкових класів та музики, викладач Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, хоча вперше набувала цей досвід щодо реалізації проєкту.
- Чому саме "Творча майстерня?"
- Вибір такої назви ініціативної групи «Творча майстерня» було обумовлено бажанням проводити творчі заняття для дітей, а саме навчально-розвивальні заняття і заняття з творчості. Крім того, перед повтомасштабним вторгненням у пройшла курс «Терапія творчістю» і сподівалась, що набуті на цьому курсі знання будуть у нагоді. Бо проблема адаптації, підтримки емоційного та ментального здоров’я, особливо дітей, досить актуальна у наш час. Зменшення негативних поведінкових проявів і емоційної напруги у дітей за допомогою різноманітних арт-терапевтичних технік допоможе їм краще інтегруватись у суспільство, зрозуміти власний емоційний стан, розкрити ресурси для подальшого успішного життя. Труднощі були з організацією приміщення.
- Що найбільше приносить задоволення в цій роботі?
- Усмішки дітлахів!Спостерігаючи за діяльністю дітей під час проведення занять в «Творчій майстерні», було помітно покращення психоемоційного стану дітей, розкриттю творчого потенціалу через мистецтво. Образотворче мистецтво є найбільш дієвим засобом цілісного впливу на особистість дитини, сприяє розвитку образного мислення, емоційно-чуттєвої сфери. Через художні образи дитина передає не лише свої переживання, почуття, радість, а й страх, образи тощо. Музичний супровід допомагав досягти мети заняття. На фото ми бачимо, творчість захопила дітлахів!!!
- Які плани на майбутнє?
- У подальшому співпраця з громадськими організаціями, діяльність яких спрямована на роботу з дітьми, створення умов для емоційного розвантаження тощо. Одним із пріоритетних завдань ініціативної групи так і залишилось проведення занять, спрямованих на розвиток емоційного інтелекту дітей, навичок комунікації з однолітками, креативність через мистецтво. Проведення творчих майстерень із використанням різноманітних арт-терапевтичних технік спрямованих на розвиток дрібної моторики рук, розвиток фантазії, образного мислення та уяви, вміння працювати в команді.
На мою думку, створення нових ініціативних груп можливе при об’єднанні людей, які міркують творчо, нестандартно підходять до вирішення різноманітних питань, і найголовніше!!!! Засновники групи мають займатись тим, до чого схильна душа людей, займатись «сродною працею» (за Г.С. Сковородою), від чого вони отримують задоволення і радість!!! Лише тоді буде результат! І ця група людей зможе принести ще більше користі суспільству!!!
Довідка. Матеріал підготовлено та опубліковано в рамках проєкту "Активна Громада: право вибору", який підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI) за фінансування наданим Агентством США з Міжнародного Розвитку.
Примітка. Місія "Активної Громади": досягнути добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності Інституту "Республіка". Ми працюємо задля підвищення свідомої активності громадян.
Авторка: Інна Пашанюк, координаторка ВІ "Активна Громада" м. Чернівці
Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар