Вітаємо на порталі Активної Громади! Увага, портал працює у тестовому режимі. Повідомляйте нам про помилку на сайті. Детальніше
Історія успіху
8 Червня 2021
Тетяна Кавуненко

Змінювати світ легко, коли в тебе є підтримка. Кожен з нас, в різні періоди свого життя, отримував її від батьків, друзів та близького оточення. Але особливу роль в нашому становленні мають вчителів у школі та викладачів в університеті. Це ті люди, яким не байдужа наша доля, які відповідально ставляться до своєї задачі – виплекати майбутніх свідомих та активних громадян України.

366
школа лідерство вчителі
Фото: школа лідерство вчителі

ВІ «Активна Громада» провела серію інтерв’ю з вчителями та викладачам, які підтримують нашу активну молодь у всіх її починаннях та роблять все можливе, аби розвивати в них стремління до лідерства. Інтерв’юери продемонстрували нам наскільки дієвими можуть бути вчителі і викладачі, як для них важливо змінювати підхід до виховання молоді та тим самим робити вклад у якісний розвиток нашої країни.


Анжеліка Улиганець


Анжеліка Улиганець працює вчителем хімії в Свободянській ЗОШ І-ІІІ ст. Берегівського району на Закарпатті. 

Чому вирішила стати вчителькою? Розповідає, що це сталося цілком випадково, адже ніколи не уявляла себе на такій посаді. 

"Але щойно спробувала себе в цій професії, то зрозуміла – це моє і це найкраще, що трапилось в моєму житті", – посміхається Анжеліка. 

Про ВІ «Активна Громада» вона дізналася від координатора Миколи Яцкова, з яким мала спільну знайому. І для себе вирішила, що варто спробувати співпрацювати.

«В нас неймовірно крута молодь, вона нічим не поступається міській, а можливо, в деяких аспектах навіть краща. А співпраця з ВІ “Активна Громада” дасть можливості самореалізації молоді у власній громаді не виїзжаючи за межі країни», – розповідає Анжеліка Улиганець. 

На думку вчительки, у молоді необхідно з дитинства розвивати лідерство та почуття відповідальності. Вважає, що лідери – це особи, які переконані в тому, що не слід замикатися в собі, уникати та триматися осторонь громади і думати лише про себе. Найголовніше те, що лідери відчувають потребу щось робити для тих хто їх оточує, щоб викликати в них інтерес до зовнішнього світу, а саме розвивати свою громаду тут і зараз. 

«Чому саме молодь? Молодь – це наше теперішні і особливо майбутнє! Немає впевненої свідомої молоді – немає громади».

Варто розуміти, що така сильна молодь дасть іншим можливість молодим людям реалізувати свій потенціал у себе вдома, не за кордоном. Що вплине на розвиток громади та держави у цілому. Саме тому Анжеліка радить всім вчителям розвивати потенціал та лідерство у своїх учнів.

Омарова Айсель Азад кизи


Омарова Айсель Азад кизи – кандидатка юридичних наук. Працює асистентом кафедри історії держави й права України та зарубіжних країн у Національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого. 

Познайомилася з ВІ «Активна Громада» під час проведення дебатів, куди її запросили у якості судді. А опісля вирішила й надалі співпрацювати з організацією. 

«Вирішила співпрацювати з ВІ "Активна Громада", оскільки ця організація робить колосальний внесок у розвиток свідомості та світогляду громадян, розвиває їх аналітичні можливості та робить все можливе для утвердження громадянського суспільства в Україні», – розповідає Айсель Азад.

На її думку, необхідно розвивати лідерство у молоді саме через те, що вони будуть завтра будувати наше майбутнє. Це потрібно робити саме для того, щоб бути впевненим у майбутньому нашої держави.

«Саме наявність лідерів дає змогу відстоювати позиції держави з тих чи інших питань на міжнародній арені, а також визначати та впроваджувати необхідний саме для нашої держави вектор розвитку», – ділиться свою думкою кандидатка юридичних наук. – «Не вистачає політичної та правової освіти громадян. Зараз я маю на увазі не якість надання освітніх послуг ВУЗами , а взагалі освіченості громадян у цих напрямках».

Чого ж не вистачає молоді наразі для повноцінного розвитку? В першу чергу, необхідно збільшити кількість годин для предметів з політичної та правової освіченості у школах і ВНЗ. Також простежується необхідність державної підтримки громадських організацій, які займаються просвітницькою діяльністю, шляхом надання грантів на проведення дебатів, воркшопів, семінарів тощо.

«Таким чином ми зможемо виплекати покоління свідомих та активних українців!».


Віра Глушко


Віра Глушко, вчителька початкових класів Іршавського ЗЗСО І-ІІІ на Закарпатті. 

«Чому вирішила присвятити своє життя професії вчителя? Перш за все я люблю дітей за безпосередність та щирість вчинків. Для мене важливо робити все можливе, щоб формувати у них гідність, бажання бути активними, розвивати критичне мислення». 

Про ВІ «Активна Громада» пані Віра дізналася від Анни Меленанич, координаторки організації у місті Ужгород. Вчителька відразу вирішила співпрацювати з організацією, але на її особисту думку співпраця це те, що може приносити і приносить результати. А коли співпрацюють активні свідомі громадяни на благо громади, то це подвійний успіх.

Пані Віра вважає що вчителі повинні допомагати учням розвиватися як свідомі громадяни своєї країни. Адже якщо молодь буде розвивати свої лідерські якості ще зі шкільної парти, то буде впевнена у своїй важливості, зможе твердо відстоювати свою думку та впливати на прийняття рішень спочатку для малої справи, а згодом і для великої. Лідером не кожен може бути, навіть маючи задатки, тому цьому треба завжди вчитися.

«На сьогодні, як би це не було прикро, ми спостерігаємо негативну тенденцію у розвитку майбутніх лідерів. Для молоді не вистачає мотиваторів на місцях, доброго прикладу від батьків, громадської активності вчителів та загалом суспільства. На розвиток громадянських процесів потрібні цілеспрямовані програми, курси за вибором/уроки з молодшого віку», – ділиться своїм поглядом Віра Глушко та сподівається, що держава почне активніше розробляти політику розвитку юних українців.


Кульнєва Альона


Кульнєва Альона працює вчителем математики та інформатики у Володимирівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1. 

Вона з дитинства мріяла стати вчителем початкових класів. Однак під час навчання у дев’ятому класі, завдяки своїй вчительці математики, відкрила для себе цю науку та вирішила присвятити життя тому, щоб навчати дітей математиці та умінню застосовувати її на практиці в реальному житті.

Про ВІ «Активна Громада» Пані Альона дізналася від регіональної координаторки Яни Тверезої. І вирішила, що для неї є важливою співпраця з організацією та активними громадянами, якщо є бажання щось змінити у своєму селищі на краще. 

Разом з тим Альона Кульнєва вважає, що її завдання як вчительки – це не лише викладати предмети, а і сприяти розвитку активної молоді.

«Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, небайдужих. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, яка відповідає вимогам 21 століття,- розповідає Пані Альона. – Виховання сучасного лідера є умовою підготовки молодого покоління до керування власним життям та зміцнення Української держави».

Однак, бачить на шляху до цього і численні пробеми, які варто подолати спільно усім тим, хто хоче бачити теперішню молодь сильною, рішучою та дієвою у скорому майбутньому. В першу чергу такою проблемою є відсутність належної фінансової підтримки з боку держави, обмежені можливості у молоді, яка проживає у сільській місцевості.

Вважає, що дуже важливо залучати до виховання школярів не лише вчителів та батьків, а і тих громадян, які активно працюють на покращення якості життя громади: «Хочеться, щоб велося більше просвітницької роботи серед молоді, яка проживає у сільській місцевості, залучення різного роду громадських спеціалістів на місцях».

Примітка. Місія «Активної Громади»: досягнути добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності Інституту «Республіка». Ми працюємо задля підвищення свідомої активності громадян.

Коментарі

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар