20 грудня ВІ «Активна Громада» від Інституту «Республіка» провела Форум. До нього могли долучитися волонтери, активісти, підприємці, соціальні працівники, представники помічних професій та всі, хто побажав прокачати свої знання щодо розвитку громад, тем реформ, розвитку громадянського суспільства та покращити своє психологічне здоров’я.
Попри вторгнення росіян українці й українки продовжують тримати стрій та різними способами підтримувати Україну. Вони не опускають руки та продовжують навчатися й розвиватися заради майбутнього нашої країни.
20 грудня ВІ «Активна Громада» від Інституту «Республіка» провела Форум. До нього могли долучитися волонтери, активісти, підприємці, соціальні працівники, представники помічних професій та всі, хто побажав прокачати свої знання щодо розвитку громад, тем реформ, розвитку громадянського суспільства та покращити своє психологічне здоров’я. Тому хочемо поділитися з вами ключовими моментами з Форуму.
Форум складався з 3 панелей, тож учасники могли долучитися до однієї з них на свій вибір:
1. Реформи та розвиток громад;
2. Розвиток громадських та волонтерських організацій;
3. Психологічне здоров’я.
1. Реформи та розвиток громад. На цій частині Форуму говорили про:
- план відновлення України:
- розвиток громад у воєнний час;
- розвиток партнерства громад та міжнародних організацій;
- стратегічний розвиток громад.
Громадська спілка “Коаліція Реанімаційний Пакет Реформ” про процес відновлення України від наслідків війни: як його бачить влада і громадянське суспільство.
"Зараз неможливо оцінити й приблизно збитки, яких завдала і ще завдасть Україні повномасштабна агресія росії. Декларація Лугано є підсумковим документом Міжнародної конференції з питань відновлення України (URC 2022). Декларацію підтримали усі держави, що взяли участь у Конференції. Документ також містить «Принципи Лугано», що є основоположними для процесу відновлення України. Країни повністю засуджують російську агресію. та повністю зобов'язуються підтримувати Україну протягом усього її шляху".
В цілому українці позитивно бачать післявоєнний час України й розуміють всі складнощі цього процесу. Більшість готові долучатися до віднови країни.
Завданням влади є розробити план відновлення не черговим закритим технічним документом, а щоб він став новою частиною суспільного договору. Й важлива не лише мета, а і його реалізація.
Переглянути експертні рекомендації до Національного плану відновлення України, підготовлені до Ukraine Recovery Conference 2022 у Лугано можна за посиланням.
Повну презентацію можна переглянути за посиланням.
Проєктна менеджерка Мережі АНТС Люсьєна Шум більш детально розповіла про розвиток партнерства громад та міжнародних організацій.
“Міжнародне міжмуніципальне партнерство набуло зовсім іншого значення після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Міста-побратими відправили українським громадам тони гуманітарної допомоги, багато комунальної техніки на заміну знищеної ворогом, прихистили в себе українців, які змушені були виїхати з країни”.


Інструментами пошуку потенційних партнерів є:
▪ позиціювання громади як зацікавленої в нових партнерствах (через медіа, соціальні мережі, реєстрацію на платформах для допомоги громадам з пошуку партнерів);
▪ листи-звернення до потенційних муніципалітетів-партнерів;
▪ допомога асоціацій органів місцевого самоврядування та інших платформ, які їх об’єднують;
▪ налагодження партнерств за підтримки проєктів технічної допомоги й міжнародних.
▪ допомога з боку МЗС і посольств;
▪ діаспори й вимушено переміщені особи як «місток» для налагодження партнерств
▪ розвиток зв’язків місцевих інституцій;
▪ налагодження особистих контактів між представникам/-цями муніципалітетів.
Повну презентацію можна переглянути за посиланням.
Виконавча директорка Інституту «Республіка» Олександра Гліжинська виступила з презентацією про стратегічний розвиток громад та навела приклади стратегічних ідей громад України.
Олександра почала з того, що таке взагалі стратегія, який її вплив у громаді та яка є стратегічна ідея.
"Стратегія - це документ, що визначає стратегічну ідею громади й описує шлях, як до неї прийти".

Стратегічна ідея - це ціннісна частина стратегії. Це те, що включає ваші цільові аудиторії.
До неї входять:
- місія, яка показує процес створення цінності для основного клієнта;
- бачення громади через 5-10 років;
- цінності можна розглядати у двох напрямках. Це можуть бути загальнолюдські цінності, тобто базові цінності, які мають об’єднувати громаду і проявлятись у нашій щоденній життєдіяльності. Або певні послуги, які може отримати цільова аудиторія.


За словами Олександри, для початку необхідно проаналізувати можливості організації та відповісти на декілька питань:
- Яке ключове направлення організації? Якою є місія? Цілі? Стратегія?
- Який досвід в організації та в її членів?
- Хто готовий підтримати організацію? Надати рекомендації?
- Чи є у вас грантовий досвід?
- Як ви інформуєте про свою діяльність? Як заявляєте про себе?
- Чи знають вже донори про вас?
Також учасники Форуму мали можливість дізнатися, як працювати з донорами.
Зокрема, Олександра навела такий алгоритм дій:
1. Зробити базу донорів, які мають спільну з вами мету, цілі.
2. Підготувати короткий опис вашої організації та ваших проєктів (коротка презентація з фото та/або 1 А4 тексту).
3. Контактувати з донорами.
4. Відстежувати й брати участь у конкурсах.
5. Напрацьовувати грантову історію.
6. Системно інформувати донорів про ваш успіх.
7. Запрошувати донорів на ваші події.
Як приклад, можна навести стратегічну мету “Активної Громади” на 2025 рік. Метою є активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ на системній основі для добробуту в громадах України.
Повну презентацію про залучення коштів на діяльність організації можна переглянути за посиланням.
Повну презентацію про стратегування громад можна переглянути за посиланням.
2. В блоці про розвиток громадських та волонтерських організацій учасники дізналися про:
- елементи SCRAM в управлінні організацією;
- як мають бути налаштовані процеси в організації;
- залучення коштів на діяльність організації;
- активізацію та залучення громадян до участі у діяльності організацій.
Генеральна директорка Comparus Ірина Шмідт розповіла про Scrum в цілому, цінності та умови, наради й задачі, про складові, процес та інструменти Scrum.
Scrum - це легкий фреймворк, що допомагає людям, командам та організаціям створювати цінність за допомогою адаптивних розв'язань комплексних проблем. Цілеспрямований на швидку розробку та постачання складних, принципово нових продуктів, яких ще нема на ринку.


Задача в Scrum є сформульованою за SMART, вона має конкретну тривалість й конкретного виконавця, а всі її деталі актуалізуються щоденно. Результатом же є нова версія продукту.
Повну презентацію можна переглянути за посиланням.
Національний координатор Всеукраїнської ініціативи “Активна Громада” (ВГО “Інститут Республіка”) Віталій Гліжинський розповів про те, для чого взагалі залучати людей, яким чином це робити та про ймовірні ризики під час залучення.
Тож, Віталій запропонував такий план активізації та залучення людей:

За його словами, здебільшого люди бояться проявлятися, вони не хочуть виділятися серед інших. Також якась частина думаю про те, що всі проблеми вже вирішені кимось іншим, а їм й не варто думати про це.
Натомість є 5 кроків до активності громадян:
1. Інформувати громадян про те, що відбувається в громаді та в країні в цілому.
2. Розповідати мешканцям про взаємозв’язок різних суспільних процесів. Показати коріння проблеми.
3. Стимулювати інтерес громадян до суспільних справ, пояснити їм, що давши свій голос на виборах конкретним кандидатам, вони перенесли на них СВОЮ політичну владу, делегували частину повноважень, а отже мають їх контролювати.
4. Пояснювати й демістифікувати соціальні процеси та процеси прийняття рішень. Розповідати історії успіху.
5. Заохочувати до співпраці в команді активних громадян.
6. Застосовуючи крайні міри: прояв громадянської непокори, мешканці можуть спільними зусиллями підвищувати свою владу й ефективно впливати на прийняття суспільних рішень.
Повну презентацію можна переглянути за посиланням.
3. Учасники Форуму, які доєдналися до блоку “Психологічне здоров’я”, мали можливість ознайомитися з темами:
- театр як метод терапії;
- метафоричні карти як засіб вирішення власних запитів;
- зрощення дорослого в собі;
- основи психосоматики.
Майстер та тренер з НЛП та коучінгу Дмитро Бузько розповів про історію метафоричних карт, їх види, умови роботи та як вони можуть допомогти нашим намірам.
"Метафоричні асоціативні карти - це набір картинок, що зображають людей, їх взаємодії, життєві ситуації, пейзажі, тварин, предмети побуту та абстрактні малюнки".
Такі карти допомагають досліджувати емоції, характер та настрій людини. Метафоричні карти є інструментом психології. За допомогою них людина може займатися самопізнанням, розв'язанням певних питань або досліджувати своє ставлення до навколишнього.
Варто додати, що Дмитро Бузько входить до команди психологів “Активної Громади”. Відгуки про консультації - ви можете знайти на нашому порталі за лінком.
Повну презентацію можна переглянути за посиланням.
Очільниця Всеукраїнської ініціативи Ecofriendly, психологиня, бізнес-тренерка Людмила Черненко розповіла про таку невід'ємну складову як створення в собі дорослого.
Більш детально учасники дізналися про “Драматичний трикутник”, тобто трикутник Карпмана. Трикутник складається з трьох ролей: «Жертва-Рятівник-Переслідувач». У кожної з ролей є свої певні емоції. У Переслідувача — праведне обурення. У Жертви — паніка, образа на ситуацію або іншу людину. У Рятівника — співчуття, почуття обов'язку і відповідальності за іншу людину.
Тож Людмила поділилася порадами як же вберегтися від такого трикутника.
- не можна давати поради;
- не можна брати на себе відповідальність за те, що знаходиться поза межами Вашого контролю;
- не можна робити за людину те, що вона повинна робити самостійно;
- не можна пропонувати свої послуги (ресурси).
Повну презентацію можна переглянути за посиланням.
Метою заходу було створити простір для підвищення знань та практичних навичок щодо відновлення себе та громади, а також підтримки сталої діяльності організацій для активістів, волонтерів, представників ОМС, місцевої влади, підприємців, соціальних працівників, викладачів та інших активних громадян України.
Авторка матеріалу: Єлизавета Оглобля, комунікаційна менеджерка ВІ «Активна Громада»
Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар





Увійти за допомоги Google