Під час повномасштабної війни важливо відроджувати традиції, які згуртовують українців і допомагають зберегти нашу культуру від ворожих впливів.
Однієї з таких ініціатив у Кропивницькому стало впровадження регулярних крафтових ярмарків як культурно-просвітницької акції. Ініціатором цього всього є громадський активіст Дмитро Смельняк. Будучи власником кнайпи «Бамбетель», яка була від перших днів повномасштабної війни стала місцем духовної сили для багатьох містян та людей, що вимушено покинули свої домівки, Дмитро зі своєю дружиною Наталею запровадив на території закладу важливу ініціативу, що має назву «Кроп. Крафт».
Мета такої ініціативи – об’єднати місцевих виробників, представити їхню продукцію не тільки як товар, а як елемент національної культури. Цьому сприяє відповідний мистецький супровід, наприклад театралізована дегустація крафтових продуктів, майстер-класи для всіх відвідувачів, що відбуваються просто під час ярмарку. Також цікавою традицією є проведення під час «Кроп.Крафт» традиційних українських танців, в реалізації чого сприяють представники іншої, не менш цікавої ініціативи «Баба Єлька» - постійні партнери кнайпи «Бамбатель».
"Наш девіз: "Свій до свого по своє", - каже Дмитро Смельняк. - Пишаюся тим, що наші крафтові ярмарки гуртують людей, бо це так драйвово. У наші непрості часи такі ініціативи об'єднують людей, нагадують про коріння й наближають перемогу. Так робили наші предки, так робимо і ми, адже в наших жилах тече кров неповторних та незламних людей!"
Таким чином, відвідувачі ярмарку можуть придбати виготовлені власноруч місцевими майстринями прикраси, одяг від ТМ «Баби Єльки», відшитий за зразками вбрання, що було модним на Кропивниччині століття тому, гончарні вироби від кропивницького майстра Миколи Світайла. Окрім того, на всіх охочих чекають крафтові солодощі, ковбаси, сири, мед. Усе це приготовано за традиційними рецептами Кропивниччини.
Варто наголосити, що під час таких ярмарків, як і під час інших ініціатив від кнайпи «Бамбетель», на постійній основі здійснюється волонтерській збір на підтимку наших захисників та захисниць.
Таким чином, ініціатива родини Смельняків об’єднує довкола себе усіх охочих пізнати культуру ярмаркування як елемент нашого духовного відродження.
Довідка. Матеріал підготовлено та опубліковано в рамках проєкту "Активна Громада: право вибору", який підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI) за фінансування наданим Агентством США з Міжнародного Розвитку.
Примітка. Місія "Активної Громади": досягнути добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності Інституту "Республіка". Ми працюємо задля підвищення свідомої активності громадян.
Авторка: Надія Гармазій , комунікаційниця "Активної Громади" м. Кропивницький.
Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар