Вітаємо на порталі Активної Громади! Увага, портал працює у тестовому режимі. Повідомляйте нам про помилку на сайті. Детальніше
18 Червня 2021
Тетяна Кавуненко, керівниця пресслужби Інституту “Республіка” та ВІ “Активна Громада”

Джинса, темники, фейки, активізм, media ownership, таргетинг, алгоритми соцмереж, нові медіа… Про що для вас ці слова? Про роботу журналіста умовах розвитку цифрових технологій. Революції, громадянський активізм, боротьба з пропагандою, фальсифікаціями, маніпуляціями. А про що ці слова? Про роботу активіста та журналіста, який підіймає суспільно-важливі теми. Журналістика та активізм – це як одне ціле. Журналіст не може бути байдужим, він, за замовчуванням, активіст. А активізм без журналістики – не має потрібної сили, аби творити реальні зміни на рівні країни. Може бути дійсно крута ініціатива, але, якщо про неї ніхто не знає – її не існує для громадськості. Тож, протягом листопада-грудня 2020 року ВІ “Активна Громада” провела Школу громадянської журналістики, під час якої студенти вчилися поєднувати активізм і журналістику.

294

Навчання було орієнтоване на студентів факультетів журналістики, починаючих журналістів, активістів, членів громадських організацій, а також всіх, кого цікавить тема громадянської журналістики. Школу провела Тетяна Кавуненко, журналістка, громадська активістка, керівниця пресслужби Інституту “Республіка” та ВІ “Активна Громада”.

До курсу долучилися близько 30 учасників з усіх регіонів України: Миколаїв, Рівне, Одеса, Київ, Краматорськ, Скадовськ, Острог, Запоріжжя, Львів, Вінниця, Ірпінь, Малин, Черкаси, Старобільськ та інші.

Курс складався з 5 модулів, під час яких були висвітлені наступні теми:

Модуль 1. “Сторожовий пес демократії або чому медіа відіграють одну із ключових ролей у розвитку громадянського суспільства”. Під час модулю учасники дізналися, що таке громадянська журналістика та чим вона відрізняється від новинної? Вивчили основні стандарти журналістики та журналістської етики, розглянули поняття якості, оперативності та достовірності. Також в ході модулю студенти розібралися, що таке активізм та як він пов’язаний із журналістикою.

Вчилися разом з лекторкою визначити ЦА та те, як достукатися до неї через свої меседжі. Практичним завданням було написати історію успіху своєї громади. Три найкращі матеріали були опубліковані на сайті Інституту “Республіка”:

“З радгоспу в економічний кластер. Історія успіху селища Авангард”:https://inrespublica.org.ua/bez-kategoriyi-uk/z-radgospu-v-ekonomichnyj-klaster-istoriya-uspihu-selyshha-avangard.html

“Як краматорчани «культурну незалежність» виборювали”: https://inrespublica.org.ua/aktyvna-hromada/yak-kramatorchany-kulturnu-nezalezhnist-vyboryuvaly.html

“Від студентів-першаків до громадських діячів. Історія успіху зі Старобільська”: https://inrespublica.org.ua/aktyvna-hromada/vid-studentiv-pershakiv-do-gromadskyh-diyachiv.html

В ході 2 модулю: “Фактчекінг або як не загубитися в інформаційному смітті?” учасники дізналися, що таке медіаграмотність, навчилися відрізняти фейки, джинсу, маніпуляції від професійних журналістських матеріалів. На прикладах зі ЗМІ студенти одразу могли закріпити отримані знання на практиці.

Також вчилися розпізнавати чорний піар та пропаганду в ЗМІ.

Дізналися, як перевіряти інформацію на достовірність та познайомилися із інструментами для фактчекінгу.

Домашнім завданням було знайти приклади фейків, джинси та пропаганди у ЗМІ, проаналізувати їх та обґрунтувати, чому саме цей матеріал містить порушення журналістських стандартів та дати посилання на першоджерело.

Під час модулю 3 “Особливості роботи із соцмережами” студенти розібралися, що таке соціальні мережі та які їхні переваги та недоліки відносно традиційних ЗМІ. Розглянули, які бувають види соцмереж. Особливу увагу під час навчання було приділено роботі з Facebook. Зокрема, розглянули алгоритми Facebook, таймінг роботи.

Навчилися писати пости для Facebook на теми активізму. Також навчилися працювати з Instagram.


Розглянули таймінг та алгоритми соцмережі.

Домашнім завданням для учасників було написати 2 пости: в Instagram та Facebook на основі аналітичного матеріалу, опубліковану на сайті Інституту “Республіка”. Таким чином, учасники навчилися адаптовувати однаковий контент під різні соцмережі.

Модуль 4 був присвячений темі: “Мультимедіа, як дієвий інструмент для роботи журналіста”. В ході навчання розглянули поняття, що таке мультимедійність в ЗМІ та в роботі журналіста, який пише про громадську діяльність. Познайомилися із мультимедійними пристроями та мультимедійним контентом. Також студенти вивчили, що таке гіперпосилання, їхні типи та те, як вони впливають на SEO. В ході лекції навчилися застосовувати інтерактивні форми взаємодії з аудиторією.

Учасники набули навичок, які необхідні журналісту, для створення мультимедійного контенту. Розглянули, що таке фотоконтент, фотобанки та фоторедактори, а також навчилися працювати у графічному редакторі Canva. Окрім того, розглянули поняття відеоконтенту у ЗМІ, відеоредакторів та отримали покрокову інструкцію зі створення відео.

Наостанок, розглянули, що таке лонгрід, етапи робити над ним та приклади лонгрідів.

Домашнім завданням для учасників було створення вітальної картинки з Новорічними святами для ФБ-сторінки ВІ “Активна Громада” у графічному редакторі Canva.

П’ятий модуль охоплює одразу 2 теми: “Медіавласність та як писати про реформи або чому провалилася політика уряду Гройсмана?”. Під час навчання учасники дізналися більше про структуру медіавласності українських ЗМІ, а саме – найбільших медіахолдингів, а також про фінансування і керівництво Суспільного мовника в Україні.

Проаналізували, як форма власності впливає на редакційну політику. Розглянули індекс свободи слова в Україні та в Європі та ознайомилися з основними принципами роботи над матеріалами, які стосуються реформ в Україні.

За словами учасників, отримані знання допоможуть їм краще орієнтуватися в інформаційному просторі, вони навчилися перевіряти інформацію, працювати із соцмережами та графічними редакторами.

“Особливо були цікаві практичні та домашні завдання. Це допомогло одразу на практиці закріпити отримані теоретичні знання”, – зазначила одна зі студенток Школи.

Учасники, які пройшли всі тренінги й виконали всі домашні завдання, отримають сертифікати. Учасник, який набрав найвищий бал протягом навчання, зможе пройти 2-х місячне онлайн-стажування в пресслужбі Інституту “Республіка” та ВІ “Активна Громада” протягом січня – лютого 2020 року.

Довідка. Заходи відбуваються в рамках проєкту “Право вибору”, що підтримується Національним Демократичним Інститутом (NDI) за фінансування наданим Агентством США з Міжнародного Розвитку.

Примітка. Місія «Активної Громади»: досягти добробуту через демократичний розвиток громад України. Мета на 2025 рік: активізувати та залучити щонайменше 1% громадян до участі у прийнятті рішень та просуванні реформ в Україні на системній основі для добробуту в громадах України. Ініціатива створена в межах діяльності.

Коментарі

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментар